mandag, august 20, 2007

Fint vær og mye sjø på Tjøme...


Lørdag møtte Maria og jeg en heil gjeng med andre padlere på Tjøme i Vestfold.
Endelig var dagen kommet for at jeg skulle få testa ny kajakken i litt sjø... Det fikk jeg da også gjort til gangs.

Været var nydelig og vi var faktisk 12 stykker som la ut på formiddagen. Det blåste ganske friskt og utover mot Stauper øyene var det endel sjø, og imellom øyene kom dønningene inn. Sterk motvind gjorde sitt til at det ikke gikk veldig fort, men det var forsåvidt fine padleforhold.

Vi hadde en liten krysning på noen hundre meter hvor det var bra med sjø og jeg fikk følt på hvordan båten reagerer på sjø forfra og fra siden. Konklusjonen er enkel og grei... Detta er båten for meg!

Ute på Stauper-øyene var det vanvittig fint og vi tok en lunsj her. Så var det på med hjelmen og ut å leke ved et skjær hvor vi fikk surfa å leika oss en god del.
Plutselig var klokka blitt 18 og vi satte kursen hjemover med vinden i ryggen.
Det gikk vanvittig kjapt å komme tilbake til utgangspunktet, men vi rakk å stoppe ved et par skjær å surfe litt på hjemveien også.

Vi kjørte om Skien på tur hjem og stoppa å spiste dårlig fastfood sammen med Rune og Margit. Siste kilometerne fra Gvarv til Notodden var LANGE og hjemme var det kjapp utpakking og opphenging av våte padleklær og pang i seng ved midnatt... Støl og sliten....

Ingen kommentarer: