onsdag, september 05, 2007

Høstens eventyr og en smak av elvepadling i Bø

Søndag som var dro Maria og jeg fra Notodden til Bø hvor Margit og Rune holder hus. Dem inviterte på litt elvepadling i Bø elva.. Noe som selvsagt var fristende da hverken jeg eller Maria har padlet noe særlig i elv.

Vi dro til en kulp hvor et stryk kom ned og her har den lokale padleklubben båter liggende som vi fikk prøvd oss i. Et par små valser og en bittelitt større (lite vannføring denna dagen) var iogforseg nok utfordring og vi fikk noen smakebiter på å manøvrere en elvekajakk i strømskiller, bakevjer og surfing i valser. Blei ikke noen bilder denna dagen, men neste gang skal jeg klare å få med meg kameraet.

I skrivende stund er det onsdags kveld og i mårra er det klart for startskuddet for årets Koster tur. Båten går fra Sandefjord til Strømstad klokka halv fem i morgen ettermiddag, og med en bra værmelding og mye bra folk som skal på tur så tror jeg det blir en fantastisk helg.
Kamerabatteriene er ladet og pakkinga er nesten ferdig så Koster here we come!

Imens man venter på bilder og skriverier etter koster turen så er jo bildet av Rune på surf fra Tjøme turen et fint blikkfang.

Ingen kommentarer: